Co a kdy se má dělat určuje příroda. Jak mají lidé žít a pracovat určuje Bible.

Co mě přivedlo ke cvičení

Ke cvičení mě přivedla myšlenka o zdolání 100km pochodu. Už jsem chodil 25 i 35km celkem v pohodě, ale kolena a záda mě dále nepustila. V roce 2008 jsem šel svůj první noční dálkový pochod 52km. Pochod jsem ušel, ale s vypětím všech sil. V roce 2008 jsem absolvoval kurz Reiki 1 a 2. Začal jsem více vnímat a cítit energii. Navštívil jsem i úvodní hodinu taoistického tai-chi a zacvičil si společně. Vnímal jsem při pohybu energii. Dále mě to v tu dobu nepustilo. V březnu 2010 jsem potkal moji učitelku Dashu Kocurkovou od které jsem se dozvěděl první informace o cvičení Zhineng Qi Gong. Od první chvíle jsem cítil, že by to mohlo být to pravé. V dubnu jsem šel na úvodní seznámení s tímto cvičení, kde jsem si poprvé zacvičil základní sestavu Lift Chi up pour Chi down. Hned jsem si zakoupil DVD a doma se učil. Zprvu jsem chtěl jen zkusit něco nového a případně posilnit kolena, protože chodím dálkové pochody a tam kolena trpí nejvíce. V červnu jsem také chodil s Dashou Kocurkovou do Stromovky na cvičení, kde jsem se naučil další sestavu: Lift Chi up pour Chi down Three Centers Merge. Tato sestava trvá 45minut a je to moje nejoblíbenější. Sestava jde hluboko do meditace a pomáhá nám se zbavit emočního i tělesného napětí v těle. Pokud mám pocit, že na mě něco „leze“ tak tato sestava pomáhá mnohem více než nejlepší léky a zaručeně bez vedlejších účinků. V červnu ve Stromovce jsem se naučil také mnoho cviků ze sestavy Body and Mind. V červenci jsem šel noční 60km pochod, kde nám 40km pršelo a šlo se na doraz všech sil. Také kolena dobře posloužila a já jsem „dal“ první 60ku. V srpnu jsem byl v Itálii u moře, kde jsem ráno při východu slunce cvičil na pláži…nádhera. Nebyl problém pak si zaplavat 2km najednou podél pobřeží. V září jsem byl na Šumavě na semináři: Návrat k vlastnímu zdroji, kde jsem si mohl cvičení ještě prohloubit. V říjnu jsem byl ještě jednou na Šumavě, kde jsem se naučil celou sestavu Body and Mind. Tato sestava protáhne celé tělo. Výborné je to především na celou páteř. Také jsem se naučil cvik Wallsquats. Tento cvik několikrát týdně dělám a obrovsky to posiluje především páteř a kolena.  V roce 2011 jsem už zvládl v pohodě 50 km pochody a ušel dva 100 km pochody.

Na filozofii Zhineng Qi Gong se mně líbí, že nic a nikoho nepotřebuji. Všechny sestavy Dasha Kocurková (dnes je prodává Luba Kokešová) na CD a základní sestavu i na DVD. Nejsme tedy závislí na někom a můžeme cvičit sami. Ze zkušenosti, ale mohu říci, že při cvičení v kolektivu se energie chi násobí a je to o mnoho větší požitek.

 
Poslední aktualizace: Richard Černý   ***   Mapa webu   ***   © 2012 - 2018 Václav Černý Šíje.cz