Co a kdy se má dělat určuje příroda. Jak mají lidé žít a pracovat určuje Bible.

Dechové techniky

Cyklus nadechování a vydechování se opakuje v bdělém stavu přibližně 12x až 14x za minutu a ve spánku asi 6x až 8x za minutu.

Vdechovaný vzduch obsahuje cca 20% kyslíku, 0,03% kysličníku uhličitého a zbytek tvoří dusík.

Vydechovaný vzduch obsahuje cca 16% kyslíku a 4% kysličníku uhličitého. Vydechovaný vzduch je nasycen vodními výpary, které produkuje metabolická soustava.

Plíce mohou pojmout až 5l vzduchu, ale při průměrném nadechnutí nadechujeme cca 0,5l.

Pomalým hlubokým nádechem  nabereme 6x až 10x více vzduchu než normálním, plytkým dýcháním.

Náš mozek spotřebuje cca 80% kyslíku, který nadechneme.

70% všech odpadních látek se vylučuje dechem, 20% kůží a jen 10% výměšky zažívacího traktu.

Při nádechu nosem se vzduch nejenom zvlhčí a ohřeje, ale také očistí od všech věcí.

Když nadechujeme nosem a vydechujeme ústy dostává tělo více energie než kolik vydává. Úroveň energie rychle stoupá.

Dýchací centrum člověka funguje na základě rovnováhy mezi alkalitou (zásaditostí) a aciditou (kyselostí) krve.

Následkem tělesné námahy, stresu nebo smyslové stimulace chemická aktivita těla intenzivnější, tělo produkuje víc kysličníku uhličitého a dalších kyselin. Tím se zvyšuje acidita (kyselost) krve. Z tohoto důvodu dýchací centrum, aby znovu obnovilo rovnováhu PH tak automaticky zrychluje dech. Zrychlený dech zesiluje přívod potřebného kyslíku a odvod přebytečného kysličníku uhličitého. Pokud je následkem odpočinku nebo relaxace chemická aktivita těla nižší, tělo produkuje méně kysličníku uhličitého a náš dech se automaticky zpomalí. Nemůžeme změnit chemickou rovnováhu dýchacího procesu přímo, ale můžeme ji ovlivnit různými nepřímými způsoby. Jedním z takových způsobů je vědomé uvolňování přílišného napětí ve svalech. Svalové napětí produkuje kyselinu mléčnou a oxid uhličitý. Mně se osvědčilo na uvolnění svalového napětí cvičení s pomalými ladnými pohyby Metoda Lift Chi up pour Chi down. Čím pomaleji cvičíte tím více svalového napětí uvolníte.

 

 

 
Poslední aktualizace: Richard Černý   ***   Mapa webu   ***   © 2012 - 2018 Václav Černý Šíje.cz